Teoretické minimum

Skôr než spustíte program z CD a začnete kresliť preštudujte si teoretické minimum pre prácu v systéme CAD.
Keď pochopíte základné pojmy a postupy práce v systéme CAD, kreslenie bude oveľa rýchlejšie a efektívnejšie.

V štúdijných materiáloch hľadajte odpovede na tieto otázky:

  1. Aký rozdiel je medzi vektorovým a rastrovým grafickým editorom? 
    /Príklady typického použitia editorov v praxi./
  2. Aký rozdiel je medzi inštalovanou a portable verziou programu ZWCAD?
    /Čo sa stane ak zložku Virtual zmažeme?/
  3. Čo definuje Štandardné pracovné prostredie /.arg/ a Šablóna výkresu /.dwt/ programu ZWCAD.
    /Ako najrýchlejšie otvoríme naše prostredie a náš výkres?/
  4. Prečo sa pri štarte programu z CD otvorí prostredie aj výkres vždy rovnako?
  5. Aký význam majú tlačidlá panelu Kresliace pomôcky?
    /Ako nastavíme Kresliace pomôcky do definovaného východzieho stavu?/
  6. V akom formáte je výhodné ukladať naše výkresy a prečo?
  7. Vysvetli pojmy uzlový bodentitaobjekt.
  8. Aké sú možnosti zadávania príkazov?
  9. Aké funkcie majú jednotlivé ovládacie prvky myši?
  10. Aké jednotky a akú mierku použijeme pri kreslení?
  11. Ako definujeme počiatok súradnicového systému vo výkrese?
  12. Aký súradnicový systém použijeme pri kreslení?
  13. Ako postupujeme pri zadávaní relatívnych súradníc bodu.
  14. Popíš štandardný postup kreslenia základných objektov.
    /Ktoré objekty obsahuje panel nástrojov Kresli?/
  15. Popíš štandardný postup úpravy základných objektov.
    /Ktoré objekty obsahuje panel nástrojov Modifikace?/
  16. Aké nastavenie uchytávacieho režimu použijeme pri kreslení?
  17. Na čo slúžia uzlové body objektu?
  18. Aký rozdiel je medzi výberom objektov oknom a krížením?
  19. Ktoré príkazy na úpravy objektov môžeme spustiť myšou z miestnej ponuky?
  20. Vymenuj základné vlastnosti objektov.
    /Aký význam má používanie hladín pri kreslení výkresu?/
  21. Aký rozdiel je medzi riadkovým odstavcovým textom?
    /Aký význam má definovanie štýlu písma?/
  22. Čo je to asociatívne kótovanie?
    /Aký význam má definovanie kótovacieho štýlu?/
  23. Popíš štandardný postup šrafovania objektu.
  24. Čo je to blok a na čo sa používa pri kreslení.
  25. Vysvetli význam nastavenia mierky pri tlači výkresu.